Rijksarchief • Document Detailpagina

Toestemming voor het evenement “Kruuenke’s kermis op de Oelemarkt” van vrijdag 26 september 2025 tot en met maandag 29 september 2025 aan Oelemarkt te Weert

❓ ONBEKEND
26.09.2025
REF: 5-422065

Document Metadata

Referentienummer

gmb-2025-422065

Archiefdatum

26.09.2025

Status

❓ ONBEKEND

Laatste wijziging

26.09.2025 00:00

Instantie Type

Gemeenten

Organisatie

Weert

Document Inhoud

Toestemming voor het evenement “Kruuenke’s kermis op de Oelemarkt” van vrijdag 26 september 2025 tot en met maandag 29 september 2025 aan Oelemarkt te Weert

Onderwerpen

Cultuur en recreatie | Organisatie en beleid Openbare orde en veiligheid | Organisatie en beleid

Officieel Besluitdocument

Primair Document

Het officiële besluitdocument waarin de definitieve beslissing over deze vergunningaanvraag staat vermeld.

Samenvatting Besluit

U heeft op 12 juni 2025 een aanvraag gedaan voor een evenementenvergunning voor het evenement genaamd “Kruuenke’s kermis op de Oelemarkt” op de locatie Oelemarkt in Weert op vrijdag 26 september 2025 tot en met maandag 29 september 2025. Hierbij ontvangt u de vergunning. Ik verzoek u om kennis te nemen van de inhoud van de vergunning.

Inhoud Besluitdocument

GEMEENTEBLAD

U heeft op 12 juni 2025 een aanvraag gedaan voor een evenementenvergunning voor het evenement genaamd “Kruuenke’s kermis op de Oelemarkt” op de locatie Oelemarkt in Weert op vrijdag 26 september 2025 tot en met maandag 29 september 2025. Hierbij ontvangt u de vergunning. Ik verzoek u om kennis te nemen van de inhoud van de vergunning.

Gelet op de Algemene Plaatselijke Verordening gemeente Weert (APV), het ‘Uitvoeringsbeleid evenementen gemeente Weert’ en de Zondagswet.

FEG Exploitatie B.V., vertegenwoordigd door Jerrel Smeets, Oelemarkt 7, 6001 ES te Weert, vergunning te verlenen tot het mogen organiseren van het evenement “Kruuenke’s kermis op de Oelemarkt” op de locatie Oelemarkt te Weert

Vrijdag 26 september 2025 van 16.00 uur tot 01.30 uur;

Zaterdag 27 september 2025 van 12.00 uur tot 01.30 uur;

Zondag 28 september 2025 van 12.00 uur tot 01.00 uur;

Maandag 29 september 2025 van 12.00 uur tot 00.30 uur;

en toestemming te verlenen:

tot het in gebruik nemen van gemeentegrond de Oelemarkt te Weert, alhier voor de op- en afbouwwerkzaamheden en het inrichten ten behoeve van en het organiseren van het evenement Kruuënke’s Kermis op de Oelemarkt, in de open lucht, op bovengenoemde tijdstippen;

tot het in gebruik nemen van een geluidsinstallatie voor het ten gehore brengen van elektronisch versterkte en/of levende muziek en/of het doen van mededelingen, bij gelegenheid van “Kruuënke’s Kermis op de Oelemarkt” op de volgende data en tijdstippen:

Vrijdag 26 september 2025 van 16.00 uur tot 01.00 uur;

Zaterdag 27 september 2025 van 12.00 uur tot 01.00 uur;

Zondag 28 september 2025 van 12.00 uur tot 00.30 uur;

Maandag 29 september 2025 van 12.00 uur tot 00.00 uur;

tot het plaatsen van objecten conform ingediende inrichtingstekening bij gelegenheid van ‘Kruuënke’s Kermis op de Oelemarkt’ op bovengenoemde data en tijdstippen;

Bijbehorende documenten

De evenementenvergunning wordt verleend onder de bepaling dat de volgende documenten onderdeel van de vergunning zijn:

Plattegrond evenemententerrein Oelemarkt;

Inrichtingstekening trussoverkappingen;

Programma - Kermis Oelemarkt 2025;

V4 – Veiligheidsplan – Kermis Kruuenke 2025;

Standaardvoorschriften politie;

Factsheet – Regelgeving kunststofproducten voor eenmalig gebruik;

Ontheffing artikel 35 Alcoholwet;

Aan deze vergunning worden de volgende voorschriften en de voorschriften in de bijlages verbonden:

De organisatie is verantwoordelijk voor een goed verloop van de activiteiten en het voorkomen van overlast voor de omgeving;

De contactpersoon tijdens het evenement dient op locatie aanwezig te zijn, telefonisch bereikbaar te zijn en is niet onder invloed van verdovende middelen; De contactpersoon is Jerrel Smeets en is bereikbaar op telefoonnummer 06-24241482;

De organisator neemt via het algemene telefoonnummer (0495) 575 000 contact op met de gemeente voor alle activiteiten, producten en diensten waarvoor inzet van gemeentepersoneel nodig is;

Een afschrift van de evenementenvergunning/-melding dient aanwezig te zijn en dient op eerste verzoek van een bevoegde medewerker van de gemeente getoond te worden;

De organisator dient zich tegen wettelijke aansprakelijkheid te verzekeren en is op eerste verzoek van een bevoegde medewerker van de gemeente verplicht een kopie van de polis te verschaffen;

De organisator stelt ondernemers, bewoners en omwonenden van tevoren tijdig (minimaal 5 dagen voorafgaand aan het evenement) in kennis van de te houden activiteiten;

Aanwijzingen en/of bevelen van de oov-diensten en de bevoegde medewerkers van de gemeente dienen onmiddellijk en stipt te worden opgevolgd;

Het evenemententerrein wordt ingericht conform bijgevoegde goedgekeurde inrichtingstekening;

Alle voor het evenement benodigde zaken en inrichtingen worden geplaatst volgens de door de gemeente goedgekeurde inrichtingstekening en worden geplaatst in overeenstemming met de aanwijzingen van de bevoegde medewerkers van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (hierna: VTH) en Openbaar Gebied (hierna: OG);

Wanneer tijdens het inrichten van de benodigde terreinen blijkt dat moet worden afgeweken van de in de evenementenvergunning opgenomen voorschriften, moet hiervoor ter plekke en vóóraf toestemming worden verkregen van de bevoegde ambtenaren van de gemeente;

De organisator zorgt ervoor dat (nood)uitgangen van gebouwen niet worden geblokkeerd;

De organisatie draagt er zorg voor dat de doorgang voor hulpverlenersvoertuigen te allen tijde gewaarborgd is en blijft. Een breedte van tenminste 4,50 meter en een hoogte van tenminste 4,20 meter moet worden vrijgehouden;

Eventuele aanwezige brandkranen op de in gebruik te nemen ruimte binnen een straal van 0,75 meter dienen vrij te blijven van obstakels;

Op het evenemententerrein worden voldoende afvalbakken geplaatst conform de geldende wet- en regelgeving en er wordt gezorgd dat deze tussentijds tijdig worden leeggemaakt. Ook wordt gezorgd dat afval goed wordt gescheiden conform geldende wet- en regelgeving;

Er zal op vrijdag 26 september 2025 van 09:00 uur tot 11:30 uur een (voor) schouw van het terrein (en de inrichting daarvan) plaatsvinden;

Voor aansluiten en gebruik maken van elektra worden kosten in rekening gebracht. Voor aansluiting op de stroomkasten wordt 2 weken voor aanvang van het evenement contact opgenomen met de afdeling OG via het telefoonnummer (0495) 575 000;

Voor aansluiting op de riolering wordt door de organisator 2 weken voor aanvang van het evenement contact opgenomen met de afdeling OG via het telefoonnummer (0495) 575 000. Eventuele kosten hiervoor wordt afzonderlijk in rekening gebracht;

dat voor aansluitingen op het openbare waterleidingnet tijdig van tevoren contact wordt opgenomen met de Waterleiding Maatschappij Limburg en voor het gebruikmaken van andere openbare nutsvoorzieningen met de Nutsbedrijven; de kosten hiervan zullen u door betreffende instanties afzonderlijk in rekening worden gebracht;

De organisator is verantwoordelijk voor de veiligheid van eigen elektrische installaties conform geldende wet- en regelgeving; 

Geluid en leefomgeving

Werkzaamheden voor opbouwen, afbreken en opruimen, voor zover akoestisch relevant, worden beperkt tot de periode van maandag 22 september 2025 om 08:30 uur tot vrijdag 26 september 2025 om 16:00 uur voor de opbouw en van dinsdag 30 september 2025 om 08:30 uur tot donderdag 2 oktober 2025 om 18:00 uur voor de afbouw;

Permanente geluidsbronnen zoals die van onder andere koelventilatoren, verwarmingsventilatoren en/of aggregaten mogen niet als onoverkomelijke hinder worden ervaren door omwonenden. Als alternatief kunnen/moeten geluidsarme typen worden gebruikt;

Evenementen met geluidsbelasting hoog

dat op het geplaatste podium waar muziek ten gehore wordt gebracht, het maximaal toelaatbare geluidsniveau, dient te voldoen aan de volgende voorwaarden:

Het langtijdgemiddeld beoordelingsniveau LAr,LT (1 min) ten gevolge van de festiviteiten mag, gemeten voor de gevel van omliggende woningen, niet meer bedragen dan 85 dB(A) en 95 dB(C). Indien omliggende woningen niet binnen 50 m liggen, gelden de genoemde waarden op 50 m;

Het maximale geluidsniveau Lmax ten gevolge van de festiviteiten mag, gemeten voor de gevel van omliggende woningen, niet meer dan 10 dB(A) boven de getalswaarde van het in het vorige voorschrift genoemde equivalente geluidsniveau zijn gelegen;

Controle op de niveaus van het verspreide geluid, alsmede beoordeling van de meetresultaten, moet gebeuren overeenkomstig de Handleiding meten en rekenen Industrielawaai, uitgave 1999, behalve indien in de voorschriften behorende bij dit besluit anders is voorgeschreven;

Er dient gemeten te worden op een hoogte van 1,5 meter. Voor het te meten geluid wordt geen meteocorrectieterm, correctie voor tonaal of laagfrequent geluid, bedrijfsduurcorrectieterm of muziekstraffactor toegepast.

Bijlage 3, schema geluidsvoorschriften evenementenlocaties:

Geluidsbelasting categorie

Begin- en eindtijden muziek

Dat de muziek niet eerder aanvangt op de volgende data en tijdstippen:

Vrijdag 26 september 2025 van 16.00 uur;

Zaterdag 27 september 2025 van 12.00 uur;

Zondag 28 september 2025 van 12.00 uur;

Maandag 29 september 2025 van 12.00 uur

De begintijd genoemd in onder punt 23 geldt ook voor een eventuele soundcheck en mag, indien van toepassing, eventuele religieuze diensten niet verstoren;

De uiterste eindtijd van het evenement betreft op de volgenda data:

Vrijdag 26 september 2025 van 01.30 uur;

Zaterdag 27 september 2025 van 01.30 uur;

Zondag 28 september 2025 van 01.00 uur;

Maandag 29 september 2025 van 00.30 uur;

Ontheffing Zondagswet

op grond van artikel 3 van de Zondagswet verleen ik u ontheffing om gerucht te wekken, dat op een afstand van meer dan 200 meter hoorbaar is;

op grond van artikel 4 van de Zondagswet verleen ik u ontheffing voor wat betreft de openbare vermakelijkheid tot 13.00 uur en het verwekken van gerucht na 13.00 uur, zulks onder de voorwaarde dat de vermakelijkheid zodanig wordt georganiseerd dat de omgeving en de bezoekers hiervan geen gevaar, schade of hinder ondervinden;

Op dit evenement is het ‘Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen’ van toepassing. Aan de hierin gestelde bepalingen dient u te voldoen (https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2017-373.html);

Indien gebruik wordt gemaakt van bestaande bouwwerken dan gelden onder andere de bepalingen uit het Besluit Bouwwerken Leefomgeving;

dat de juiste blusmiddelen op de juiste plaatsen worden toegepast; Tevens dienen alle blusmiddelen gekeurd dienen te zijn en voorzien van een geldige keuringssticker en dat het gebruik ervan wordt overgelaten aan ter zake deskundigen/beveiligingspersoneel;

Voor aanvullende voorschriften wordt verwezen naar het Advies Brandweer (zie bijlage: Advies Brandweer evenement Oelemarkt Kermis 2025);

Geneeskundige hulpverlening

dat gedurende de diverse activiteiten permanent 2 EHBO'ers aanwezig zijn, alsmede voldoende EHBO-materiaal beschikbaar is. De contactpersoon van de EHBO is Jesse Smeets, welke bereikbaar is op telefoonnummer 06-30015941; De betreffende contactpersoon dient volwaardig aanspreekbaar te zijn;

de ingezette zorgprofessionals mogen geen neventaken uitvoeren tijdens het evenement;

voor aanvullende voorschriften wordt verwezen naar het GHOR-advies (zie bijlage: Adviesrapport GHOR Kruuënkes’s Kermis op de Oelemarkt);

dat er gedurende het evenement – tot 1 uur na afloop van het evenement (of zoveel te eerder het terrein en de omgeving van het terrein vrij van bezoekers is) - minimaal 9 gecertificeerde beveiligers ingezet worden; contactpersoon is: dhr. A. Qerrach (van ASQ Events) bereikbaar op telefoonnummer: 06-36597498; De betreffende contactpersoon dient volwaardig aanspreekbaar te zijn;

De organisatie is verantwoordelijk voor de orde en veiligheid op het evenemententerrein.Indien de vastgestelde regels en voorschriften niet worden nageleefd, kan het evenement door of namens de burgermeester per direct worden stilgelegd of beeindigd. Ook bij (dreiging tot) openbare orde problematiek;

Het terrein waar het evenement plaats vindt, evenals de parkeerterreinen, worden aangewezen als evenemententerrein, namelijk de Oelemarkt te Weert.

Namens de organisatie is een beslissingsbevoegd persoon te allen tijde beschikbaar. Hij/Zij dient zich ervan bewust te zijn dat hij/zij bij calamiteiten een volwaardig gesprekspartner voor de hulpverlening moet zijn en derhalve niet onder invloed van alcohol en/of drugs mag zijn. Volgens het veiligheidsplan is dit Jerrel Smeets, 06-24241482 en/of Jesse Smeets bereikbaar via 06-30015941.

Mocht iemand anders tijdens het evenement optreden als contactperoon namens de organisatie is het advies dit tijdig door te geven aan de veiligheidsdiensten en hierbij ook het mobiele nummer op te geven waaronder deze persoon tijdens het evenement bereikbaar is. Eventuele wijzigingen in namen en/of telefoonnummers kunnen ook doorgegeven worden via: evenementen.weert@politie.nl;

Namens de beveiliging is een beslissingsbevoegd persoon te allen tijde beschikbaar. Volgens het veiligheidsplan is dit dhr. A. Qerrach van ASQ Events, bereikbaar op 06-36597498.

Mocht iemand anders tijdens het evenement optreden als contactpersoon namens de beveiliging is het advies dit tijdig door te geven aan de veiligheidsdiensten en hierbij ook het mobiele nummer op te geven waaronder deze persoon tijdens het evenement bereikbaar is. Eventuele wijzigingen in namen en/of telefoonnummers kunnen ook doorgegeven worden via: evenementen.weert@politie.nl;

De organisatie handelt conform het geaccordeerde veiligheidsplan;

De organisatie maakt voor het houden van toezicht op het gehele evenemententerrein gebruik van een gecertificeerd beveiligingsbedrijf met beveiligers minimaal voorzien van het diploma niveau 2, event security officer. Het beveiligingsbedrijf is in het bezit van een vergunning verleend door het Ministerie van Justitie op de grond van de Wet Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus;

Het dient voor de bezoeker duidelijk te zijn dat het evenemententerrein betreden wordt;

De toegang van het aantal bezoekers dient te worden gecontroleerd door de organisatie / evenementenbeveiligers op aantal bezoekers;

De huisregels dienen zichtbaar te zijn bij het betreden van het evenemententerrein. In de huisregels dient te worden opgenomen dat de organisatie zich het recht behoudt personen te weigeren, dan wel te verwijderen van het evenemententerrein. De huisregels dienen voor alle deelnemers aan het evenement, dus ook in de seperate café’s, uniform zijn om misverstanden en onduidelijkheden te voorkomen;

De organisatie en/of personeel draagt uniforme en herkenbare kleding;

De organisatie volgt de weersverwachting om zo nodig tijdig maatregelen te kunnen treffen en het publiek te informeren. Zo nodig maakt de organisatie hiertoe gebruik van een meteo-bureau;

De organisatie monitort de publieksdichtheid en treft maatregelen om een te grote publieksdichtheid te voorkomen;

De organisatie draagt zorg voor het vrijhouden van de (toegangs-)wegen rondom het evenement;

De calamiteitenroute dient te allen tijde vrij van obstakels te zijn. De organisatie dient hierop toe te zien;

wanneer er zwak alcoholische dranken worden geschonken de houder van deze vergunning in het bezit dient te zijn van een door de burgemeester af te geven ontheffing ex art. 35 Alcoholwet. Deze ontheffing dient apart te worden aangevraagd. De leidinggevende op wiens naam de voornoemde ontheffing is afgegeven, dient gedurende de tijdstippen dat alcoholhoudende drank wordt geschonken, persoonlijk als leidinggevende in bar aanwezig te zijn;

alcoholgebruik op het evenemententerrein is toegestaan, mits voldaan wordt aan de voorwaarden gesteld in de Alcoholwet;

drank wordt geschonken in plastic. Tijdens het consumeren van dranken wordt uitsluitend gebruik gemaakt van drinkgerei volgens de Regelgeving kunststofproducten voor eenmalig gebruik (zie bijlage);

de organisatie ziet erop toe dat bezoekers het evenemententerrein niet verlaten met alcoholhoudende drank;

de organisatie ziet erop toe dat er geen glaswerk of blikjes het evenemententerrein mee op worden genomen;

de organisatie dient niet toe te staan dat bezoekers drugs voorhanden hebben en/of drugs gebruiken op het evenemententerrein;

Constructieve veiligheid

De constructieve veiligheid van een bouwsel/(tijdelijke) constructie:

Is bestand tegen de daarop werkende krachten gedurende de tijd dat het bouwsel/de constructie in gebruik is;

Tenten moeten voldoen aan paragraaf 4.1.10 uit NEN 8020-41:2012;

Naast het bepaalde onder 57 en 58 mogen geen constructieve wijzigingen plaatsvinden aan de constructie/het bouwsel die de veiligheid in gevaar brengen;

Opbouw en gebruik dienen conform de kwaliteitsverklaring (en van de leverancier en/of fabrikant of volgens specifieke normen), als bedoeld onder voorschrift 22, te worden uitgevoerd;

De organisator is verplicht zich vooraf en tijdens het evenement op de hoogte te stellen van de voorspelde weersomstandigheden. Bij voorspellingen, afwijkend van de waarde waarop de bouwsels/constructies berekend zijn, moeten aanvullende maatregelen worden getroffen. De aanvullende (beheers)maatregelen zijn omschreven in het veiligheidsplan en/of ontruimingsplan;

In geval van het roeren van de grond dient via www.kadaster.nl/klic een klic-melding te worden gedaan om schade aan ondergrondse infra te voorkomen;

Voor het afschoren1 Een tijdelijke extra versteviging. van de bouwsels/constructies mag geen gebruik worden gemaakt van bestrating, straatmeubilair, bomen, struiken of andere aanwezige attributen, maar kan gebruik worden gemaakt van bijvoorbeeld ballastblokken;

Er is geen sneeuwbelasting toegestaan;

Om schade aan verharding te voorkomen is het niet toegestaan om er zaken op aan te brengen, deze open te breken, te wijzigen of te beschadigen (door er bv. zaken doorheen te slaan/te boren);

Indien het risico op indringing van oliën, vetten en/of vloeistoffen zich voordoet dienen maatregelen genomen te worden om dit te voorkomen;

Als ondanks de getroffen maatregelen toch sprake is van indringing van oliën, vetten en/of vloeistoffen dan wordt dit meteen gemeld bij het servicepunt van de afdeling OG, via het formulier Melding openbare ruimte | Gemeente Weert of via het algemene telefoonnummer (0495) 575 000;

Groenvoorzieningen mogen niet zonder toestemming van de gemeente gesnoeid, verwijderd, aangepast of beschadigd worden;

Om uitdroging te voorkomen mogen geen hete uitlaatgassen van voertuigen en generatoren op groenvoorzieningen gericht worden, tenzij hiervoor vooraf toestemming is verkregen van de gemeente;

Er mogen geen hoge of zware objecten binnen de kroonprojectie van een boom worden geplaatst. Indien dit risico bestaat is het verplicht om deze ruimte af te hekken;

Er mag niets aan het oppervlaktewater worden onttrokken en op het afvalwater worden geloosd;

Afvalwater dient te allen tijde opgevangen en afgevoerd te worden, behalve als gebruik gemaakt kan worden van een vuilwaterriool (mits het geen drukriool betreft) of een evenementenaansluiting;

Het is daarnaast niet toegestaan om vet of oliën of ander materiaal op het riool of straatkolken te lozen;

Gemeentelijke voorzieningen

Het is verboden om zonder toestemming van de gemeente zelf gemeentelijke voorzieningen aan te passen, te verplaatsen, te verwijderen, te openen, te sluiten en, aan- of uit te zetten;

Het evenemententerrein (inclusief daarvoor bestemde parkeervoorzieningen, aangrenzende openbare ruimte, kolken en ontsluitingswegen) dienen tijdens en na het evenement schoongemaakt te worden, conform de tijden: uiterlijk donderdag 2 oktober 2025 om 18:00 uur;

Schade aan gemeentelijk eigendom

De evenementenorganisator is verplicht alle maatregelen te nemen ter voorkoming en beperking van schade aan het terrein en de aanwezige gemeentelijke voorzieningen;

Alle werken of eigendommen van de gemeente, inclusief de groenvoorzieningen, die ten tijde van het gebruikmaken van de evenementenvergunning/melding worden beschadigd worden op kosten van de organisator hersteld;

De organisator is verplicht schade aan gemeentelijk eigendom onmiddellijk bij de gemeente te melden, via het formulier Melding openbare ruimte | Gemeente Weert of via het algemene telefoonnummer (0495) 575 000;

Opruim- en herstelwerkzaamheden

De openbare ruimte dient na afloop van het evenement uiterlijk donderdag 2 oktober om 18:00 uur in oorspronkelijke staat (zo schoon en heel als bij aanvang) teruggebracht te worden. Indien de organisatie in gebreke blijft, zal de gemeente de herstelwerkzaamheden uit (laten) voeren en de kosten verhalen op de organisator;

Het is verboden om spandoeken op te hangen in de openbare ruimte voor reclamecampagnes die geen humanitair oogmerk hebben;

Voertuigen die, over het promenadegebied willen rijden, buiten de laad- en lostijden, dienen in het bezit te zijn van een ontheffing RVV. Deze ontheffing dient uiterlijk 10 werkdagen voorafgaand aan het evenement te worden aangevraagd via https://www.weert.nl/promenade-ontheffing-rijden-op;

Als zwak alcoholische dranken worden geschonken dan moet de organisator in het bezit zijn van een door de burgemeester afgegeven ontheffing op grond van artikel 35 Alcoholwet. Deze ontheffing wordt apart aangevraagd via https://www.weert.nl/alcoholwet-ontheffing-aanvragen;

Neem gerust contact op

Heeft u vragen over de inhoud van deze brief? Neem dan contact op met het cluster APV/Bijzondere wetten via evenementen@weert.nl of via telefoonnummer (0495) 575 000. Vermeld hierbij altijd het zaaknummer van deze brief.

Met vriendelijke groet,

namens de burgemeester,

Afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving

Deze vergunning is digitaal vervaardigd en daarom niet ondertekend

Niet eens met het besluit?

Als u het niet eens bent met dit besluit, kunt u met een brief een bezwaarschrift sturen aan de burgemeester. Het adres is:

Zorgt u ervoor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de datum van deze brief. Daarmee voorkomt u dat ik uw bezwaarschrift niet meer kan behandelen. Schrijf in uw bezwaarschrift in elk geval:

uw naam, adres, datum en handtekening;

een omschrijving van het besluit waar het bezwaarschrift tegen gericht is (stuur een kopie van deze brief mee met uw bezwaarschrift);

de reden waarom u bezwaar maakt.

Let op: een bezwaarschrift indienen kan alleen met een brief, dus niet digitaal.

Is uw bezwaar zo spoedeisend dat u de behandeling van uw bezwaarschrift niet kunt afwachten? Dan kunt u bij de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg een voorlopige voorziening aanvragen. Dat is een voorlopige beslissing om een handeling uit te stellen of juist door te laten gaan. Een voorlopige voorziening kunt u met een brief of digitaal aanvragen:

Stuur uw verzoekschrift naar:

De Voorzieningenrechter van de Rechtbank Limburg

Via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht 

Hiervoor moet u wel een elektronische handtekening (DigiD) hebben. De voorwaarden vindt u op deze website.

De Heffingsambtenaar heeft het op grond van de Legesverordening voor het in behandeling nemen van uw aanvraag verschuldigde bedrag aan leges vastgesteld op

U dient dit bedrag binnen 14 dagen over te maken op bankrekeningnummer IBAN: NL13 BNGH 02 85 00 93 03 - BIC: BNGHNL2G ten name van de gemeente Weert en onder vermelding van betalingskenmerk: factuurnummer 20257340 en betalingskenmerk: Kruuenke’s kermis op de Oelemarkt + VTH/2947251

U ontvangt hiervoor géén afzonderlijke factuur. U dient deze brief als zodanig te beschouwen.

Binnen zes weken na dagtekening van deze brief kunt u een schriftelijk bezwaarschrift indienen tegen de leges. Dit bezwaarschrift moet u indienen bij de Heffingsambtenaar van de gemeente Weert, Postbus 950 te 6000 AZ Weert.

Leges 2025 conform 3.4.1: vergunning B-evenementen

Leges 2025 conform 3.1.4 onder f: ontheffing op basis van de Alcoholwet

Leges 2025 conform 3.8.1: overige ontheffing - Zondagswet

TECHNISCHE NOTITIE: Deze inhoud is automatisch geëxtraheerd uit het officiële XML-document. Voor volledige juridische waarde, raadpleeg het originele PDF-document.

Gerelateerde Documenten

0

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-422065/1/html/gmb-2025-422065.html

Bekijken
1

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-422065/1/metadata/metadata.xml

Bekijken
2

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-422065/1/metadataowms/metadata_owms.xml

Bekijken
3

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-422065/1/odt/gmb-2025-422065.odt

Bekijken
4

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-422065/1/pdf/gmb-2025-422065.pdf

Bekijken
5

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-422065/1/xml/gmb-2025-422065.xml

Bekijken

Gerelateerde Documenten

ARCHIEFNOTITIE: Deze ondersteunende documenten bevatten aanvullende informatie. Het officiële besluitdocument hierboven bevat de definitieve beslissing.

Technische Gegevens (Klik om uit te klappen)
{
    "enrichedData": {
        "url": "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-422065\/1\/xml\/gmb-2025-422065.xml",
        "itemUrl": [
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-422065\/1\/html\/gmb-2025-422065.html",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-422065\/1\/metadata\/metadata.xml",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-422065\/1\/metadataowms\/metadata_owms.xml",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-422065\/1\/odt\/gmb-2025-422065.odt",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-422065\/1\/pdf\/gmb-2025-422065.pdf",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-422065\/1\/xml\/gmb-2025-422065.xml"
        ],
        "timestamp": "2025-09-26T11:48:10.945945+02:00",
        "preferredUrl": "https:\/\/zoek.officielebekendmakingen.nl\/gmb-2025-422065.html"
    },
    "originalData": {
        "meta": {
            "tpmeta": {
                "jaargang": "2025",
                "content-area": "officielepublicaties\/gmb\/2025",
                "product-area": "officielepublicaties",
                "publicatienaam": "Gemeenteblad",
                "organisatietype": "gemeente",
                "gebiedsmarkering": {
                    "Weg": {
                        "geometrie": "MULTILINESTRING((177422 362948,177444 362999))",
                        "locatiegebied": "LINESTRING(5.7083914 51.25542,5.7087098 51.255877)",
                        "geometrielabel": "Oelemarkt, Weert",
                        "ligtInGemeente": "Weert"
                    },
                    "@attrs": {
                        "scheme": "OVERHEIDop.locatietype"
                    }
                },
                "publicatienummer": "422065",
                "datumTijdstipWijzigingWork": "2025-09-26T11:47:55.4302026+02:00",
                "datumTijdstipWijzigingExpression": "2025-09-26T11:47:55.4302026+02:00"
            },
            "owmskern": {
                "type": "evenementenvergunning",
                "title": "Toestemming voor het evenement “Kruuenke’s kermis op de Oelemarkt” van vrijdag 26 september 2025 tot en met maandag 29 september 2025 aan Oelemarkt te Weert",
                "creator": "Weert",
                "language": "nl",
                "modified": "2025-09-26",
                "authority": "Weert",
                "identifier": "gmb-2025-422065"
            },
            "owmsmantel": {
                "date": "2025-09-26",
                "subject": [
                    "Cultuur en recreatie | Organisatie en beleid",
                    "Openbare orde en veiligheid | Organisatie en beleid"
                ],
                "available": "2025-09-26",
                "publisher": "Weert",
                "hasVersion": "1"
            }
        }
    }
}