Rijksarchief • Document Detailpagina

Wâldwei 16, 8581 KA Elahuizen: verleende omgevingsvergunning opwaarderen van de gevels en uitbreiden van de kantine. (Z.852329)

✅ GOEDGEKEURD
18.09.2025
REF: 5-404761

Document Metadata

Referentienummer

gmb-2025-404761

Archiefdatum

18.09.2025

Status

✅ GOEDGEKEURD

Laatste wijziging

18.09.2025 00:00

Instantie Type

Gemeenten

Organisatie

De Fryske Marren

Document Inhoud

Wâldwei 16, 8581 KA Elahuizen: verleende omgevingsvergunning opwaarderen van de gevels en uitbreiden van de kantine. (Z.852329)

Onderwerpen

Bestuur Organisatie en beleid

Locatie Gegevens

Adresbeschrijving

Wâldwei 16 te Elahuizen

Coördinaten

LAT: 52.9145164 • LNG: 5.5401481

Kaartweergave

Gebiedsmarkering

{
    "Punt": {
        "geometrie": "POINT (165287.697 547502.264)",
        "locatiepunt": "52.9145163974568 5.54014814275718",
        "locatiegebied": "52.914516,5.5401481",
        "geometrielabel": "Wâldwei 16 te Elahuizen",
        "ligtInGemeente": "De Fryske Marren"
    },
    "@attrs": {
        "scheme": "OVERHEIDop.locatietype"
    }
}

Officieel Besluitdocument

Primair Document

Het officiële besluitdocument waarin de definitieve beslissing over deze vergunningaanvraag staat vermeld.

Samenvatting Besluit

Verleende omgevingsvergunning Wâldwei 16, 8581 KA Elahuizen reguliere procedure

Inhoud Besluitdocument

GEMEENTEBLAD

Verleende omgevingsvergunning Wâldwei 16, 8581 KA Elahuizen reguliere procedure

Op 12 september 2025 is een omgevingsvergunning verleend voor de Wâldwei 16, 8581 KA Elahuizen. De vergunning omvat het opwaarderen van de gevels en uitbreiden van de kantine. Deze vergunning is tot stand gekomen volgens de reguliere voorbereidingsprocedure.

Inzage in de bijbehorende stukken

Als u de vergunning met de bijbehorende stukken wilt inzien, dan kunt u contact opnemen met de gemeente via het telefoonnummer 14 05 14, of in een e-mail naarinfo@defryskemarren.nl.

Wegens de AVG-wetgeving is het alleen mogelijk om de stukken digitaal toegestuurd te krijgen.

Heeft u vragen over dit besluit?

Wanneer u vragen heeft over dit besluit, dan kunt u contact opnemen met de gemeente via het telefoonnummer 14 05 14, of in een e-mail naarinfo@defryskemarren.nl. De behandelend ambtenaar van de aanvraag zal u dan te woord staan, en vragen en eventuele zorgen met u bespreken.

Bezwaar indienen tegen dit besluit

Als u van mening bent dat u door dit besluit van de gemeente rechtstreeks benadeeld wordt, dan kunt u een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet gericht worden aan:

Burgemeester en wethouders van de Fryske Marren

Postbus 101, 8500AC Joure

Het bezwaarschrift moet voorzien zijn van een handtekening, en moet in ieder geval bevatten:

de naam en het adres van inschrijving van de indiener;

de datum waarop de brief is verstuurd (de dagtekening);

een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt;

de gronden van het bezwaar.

Het college moet uw brief binnen zes weken na het verlenen van de vergunning ontvangen hebben. Als u meer tijd nodig heeft, dan kunt u uw bezwaarschrift ook zonder de gronden aanleveren. Dit noemen wij een Pro Forma bezwaarschrift. U dient de gemeente dan te verzoeken om de termijn te verlengen.

Tijdelijk ongedaan maken vergunning (voorlopige voorziening)

Tegelijk met het indienen van het bezwaarschrift kunt u vragen om het besluit tijdelijk ongedaan te maken. Dit wordt een voorlopige voorziening genoemd. Een verzoek om voorlopige voorziening moet worden gericht aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Nederland:

Rechtbank Noord-Nederland

Afdeling bestuursrecht

Postbus 150, 9700 AD Groningen

U kunt ook digitaal een verzoek om voorlopige voorziening indienen. Dit doet u opwww.mijn.rechtspraak.nl/start. U moet hierbij inloggen met uw DigiD.

Wilt u meer weten over de procedures en eventuele bijkomende kosten? Deze informatie kunt u vinden opwww.defryskemarren.nl/bezwaar. Ook kunt u de gemeente bellen op telefoonnummer 14 05 14.

TECHNISCHE NOTITIE: Deze inhoud is automatisch geëxtraheerd uit het officiële XML-document. Voor volledige juridische waarde, raadpleeg het originele PDF-document.

Gerelateerde Documenten

0

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-404761/1/html/gmb-2025-404761.html

Bekijken
1

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-404761/1/metadata/metadata.xml

Bekijken
2

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-404761/1/metadataowms/metadata_owms.xml

Bekijken
3

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-404761/1/odt/gmb-2025-404761.odt

Bekijken
4

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-404761/1/pdf/gmb-2025-404761.pdf

Bekijken
5

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-404761/1/xml/gmb-2025-404761.xml

Bekijken

Gerelateerde Documenten

ARCHIEFNOTITIE: Deze ondersteunende documenten bevatten aanvullende informatie. Het officiële besluitdocument hierboven bevat de definitieve beslissing.

Technische Gegevens (Klik om uit te klappen)
{
    "enrichedData": {
        "url": "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-404761\/1\/xml\/gmb-2025-404761.xml",
        "itemUrl": [
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-404761\/1\/html\/gmb-2025-404761.html",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-404761\/1\/metadata\/metadata.xml",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-404761\/1\/metadataowms\/metadata_owms.xml",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-404761\/1\/odt\/gmb-2025-404761.odt",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-404761\/1\/pdf\/gmb-2025-404761.pdf",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-404761\/1\/xml\/gmb-2025-404761.xml"
        ],
        "timestamp": "2025-09-18T09:25:54.733872+02:00",
        "preferredUrl": "https:\/\/zoek.officielebekendmakingen.nl\/gmb-2025-404761.html"
    },
    "originalData": {
        "meta": {
            "tpmeta": {
                "jaargang": "2025",
                "activiteit": "bouwen",
                "content-area": "officielepublicaties\/gmb\/2025",
                "product-area": "officielepublicaties",
                "publicatienaam": "Gemeenteblad",
                "organisatietype": "gemeente",
                "gebiedsmarkering": {
                    "Punt": {
                        "geometrie": "POINT (165287.697 547502.264)",
                        "locatiepunt": "52.9145163974568 5.54014814275718",
                        "locatiegebied": "52.914516,5.5401481",
                        "geometrielabel": "Wâldwei 16 te Elahuizen",
                        "ligtInGemeente": "De Fryske Marren"
                    },
                    "@attrs": {
                        "scheme": "OVERHEIDop.locatietype"
                    }
                },
                "publicatienummer": "404761",
                "datumTijdstipWijzigingWork": "2025-09-18T09:16:18.9594953+02:00",
                "datumTijdstipWijzigingExpression": "2025-09-18T09:16:18.9594953+02:00"
            },
            "owmskern": {
                "type": "omgevingsvergunning",
                "title": "Wâldwei 16, 8581 KA Elahuizen: verleende omgevingsvergunning opwaarderen van de gevels en uitbreiden van de kantine. (Z.852329)",
                "creator": "De Fryske Marren",
                "language": "nl",
                "modified": "2025-09-18",
                "authority": "De Fryske Marren",
                "identifier": "gmb-2025-404761"
            },
            "owmsmantel": {
                "date": "2025-09-18",
                "subject": "Bestuur | Organisatie en beleid",
                "available": "2025-09-18",
                "publisher": "De Fryske Marren",
                "hasVersion": "1"
            }
        }
    }
}