Rijksarchief • Document Detailpagina

Besluit: Vergunning verleend Stationsweg 53, 1702 AB Heerhugowaard

✅ GOEDGEKEURD
27.11.2025
REF: 5-517610

Document Metadata

Referentienummer

gmb-2025-517610

Archiefdatum

27.11.2025

Status

✅ GOEDGEKEURD

Laatste wijziging

27.11.2025 00:00

Instantie Type

Gemeenten

Organisatie

Dijk en Waard

Document Inhoud

Besluit: Vergunning verleend Stationsweg 53, 1702 AB Heerhugowaard

Onderwerpen

Ruimte en infrastructuur Organisatie en beleid

Locatie Gegevens

Adresbeschrijving

Stationsweg 53 te Heerhugowaard

Coördinaten

LAT: 52.6666762 • LNG: 4.8298620

Kaartweergave

Gebiedsmarkering

{
    "Punt": {
        "geometrie": "POINT (117296.683 520057.947)",
        "locatiepunt": "52.6666761584678 4.8298620349412",
        "locatiegebied": "52.666676,4.829862",
        "geometrielabel": "Stationsweg 53 te Heerhugowaard",
        "ligtInGemeente": "Dijk en Waard"
    },
    "@attrs": {
        "scheme": "OVERHEIDop.locatietype"
    }
}

Officieel Besluitdocument

Primair Document

Het officiële besluitdocument waarin de definitieve beslissing over deze vergunningaanvraag staat vermeld.

Samenvatting Besluit

De gemeente heeft op 25 november 2025 een besluit genomen op de aanvraag omgevingsvergunning met zaaknummer 1163418 voor het bouwen van een woon- zorggebouw en het renoveren van de bestaande kerk op de locatie Stationsweg 53, 1702 AB Heerhugowaard. De vergunning is verleend.

Inhoud Besluitdocument

GEMEENTEBLAD

De gemeente heeft op 25 november 2025 een besluit genomen op de aanvraag omgevingsvergunning met zaaknummer 1163418 voor het bouwen van een woon- zorggebouw en het renoveren van de bestaande kerk op de locatie Stationsweg 53, 1702 AB Heerhugowaard. De vergunning is verleend.

De verleende vergunning is op te vragen bij de gemeente

U kunt ons daarover bellen op telefoonnummer (072) 575 55 55 of email naar post@dijkenwaard.nl

Neem contact met ons als u het niet eens bent met dit besluit

Wij kunnen het besluit uitleggen en als het nodig is een fout herstellen. Wilt u daarna toch bezwaar maken? Dan doet u dit binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit.

U maakt bezwaar door ons een brief te sturen

Zo’n brief heet een bezwaarschrift. Stuur dit naar het college van burgemeester en wethouders van Dijk en Waard, postbus 390, 1700 AJ Heerhugowaard. Zorg ervoor dat wij uw bezwaarschrift ontvangen binnen 6 weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. In uw brief moet het volgende staan:

uw e-mailadres en telefoonnummer

de datum van uw brief

het besluit waartegen u bezwaar maakt

de redenen waarom u bezwaar maakt

Bezwaar indienen kan ook digitaal via https://www.dijkenwaard.nl/bezwaar

Kan de beslissing op uw bewaarschrift niet worden afgewacht?

De uitvoering van het besluit gaat gewoon door, ook al heeft u bezwaar gemaakt. Als u van mening bent dat een beslissing op uw bezwaarschrift niet kan worden afgewacht, dan kunt u aan de

Voorzieningenrechter vragen een voorlopige voorziening te treffen. In het besluit is opgenomen dat een verzoek om een voorlopige voorziening, in afwijking van artikel 16.79, lid 4, Omgevingswet, geen schorsende werking heeft. Wanneer een voorlopige voorziening wordt toegekend door de rechter, dan kan de uitvoering van het besluit worden uitgesteld tot het moment waarop op uw bezwaarschrift is beslist.

Een verzoek om een voorlopige voorziening kan alleen worden ingediend als u ook een bezwaarschrift heeft ingediend. Het verzoek stuurt u naar de Voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, sector Bestuursrecht, Postbus 1621, 2003 BR te Haarlem. Voor de behandeling van een verzoek om voorlopige voorziening moet u een bijdrage betalen, het zogenaamde griffierecht. U kunt ook digitaal een verzoek om een voorlopige voorziening indienen op de via https://www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-contact/Rechtsgebieden/Bestuursrecht/Procedures/paginas/voorlopig-voorziening.aspx

Hiervoor heeft u een DigiD (elektronische handtekening) nodig. Kijk op de genoemde website voor de precieze voorwaarden.

TECHNISCHE NOTITIE: Deze inhoud is automatisch geëxtraheerd uit het officiële XML-document. Voor volledige juridische waarde, raadpleeg het originele PDF-document.

Gerelateerde Documenten

0

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-517610/1/html/gmb-2025-517610.html

Bekijken
1

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-517610/1/metadata/metadata.xml

Bekijken
2

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-517610/1/metadataowms/metadata_owms.xml

Bekijken
3

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-517610/1/odt/gmb-2025-517610.odt

Bekijken
4

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-517610/1/pdf/gmb-2025-517610.pdf

Bekijken
5

https://repository.overheid.nl/frbr/officielepublicaties/gmb/2025/gmb-2025-517610/1/xml/gmb-2025-517610.xml

Bekijken

Gerelateerde Documenten

ARCHIEFNOTITIE: Deze ondersteunende documenten bevatten aanvullende informatie. Het officiële besluitdocument hierboven bevat de definitieve beslissing.

Technische Gegevens (Klik om uit te klappen)
{
    "enrichedData": {
        "url": "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-517610\/1\/xml\/gmb-2025-517610.xml",
        "itemUrl": [
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-517610\/1\/html\/gmb-2025-517610.html",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-517610\/1\/metadata\/metadata.xml",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-517610\/1\/metadataowms\/metadata_owms.xml",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-517610\/1\/odt\/gmb-2025-517610.odt",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-517610\/1\/pdf\/gmb-2025-517610.pdf",
            "https:\/\/repository.overheid.nl\/frbr\/officielepublicaties\/gmb\/2025\/gmb-2025-517610\/1\/xml\/gmb-2025-517610.xml"
        ],
        "timestamp": "2025-11-27T09:38:54.756997+01:00",
        "preferredUrl": "https:\/\/zoek.officielebekendmakingen.nl\/gmb-2025-517610.html"
    },
    "originalData": {
        "meta": {
            "tpmeta": {
                "jaargang": "2025",
                "activiteit": "bouwen",
                "content-area": "officielepublicaties\/gmb\/2025",
                "product-area": "officielepublicaties",
                "publicatienaam": "Gemeenteblad",
                "organisatietype": "gemeente",
                "gebiedsmarkering": {
                    "Punt": {
                        "geometrie": "POINT (117296.683 520057.947)",
                        "locatiepunt": "52.6666761584678 4.8298620349412",
                        "locatiegebied": "52.666676,4.829862",
                        "geometrielabel": "Stationsweg 53 te Heerhugowaard",
                        "ligtInGemeente": "Dijk en Waard"
                    },
                    "@attrs": {
                        "scheme": "OVERHEIDop.locatietype"
                    }
                },
                "publicatienummer": "517610",
                "datumTijdstipWijzigingWork": "2025-11-27T09:27:13.1904088+01:00",
                "datumTijdstipWijzigingExpression": "2025-11-27T09:27:13.1904088+01:00"
            },
            "owmskern": {
                "type": "omgevingsvergunning",
                "title": "Besluit: Vergunning verleend Stationsweg 53, 1702 AB Heerhugowaard",
                "creator": "Dijk en Waard",
                "language": "nl",
                "modified": "2025-11-27",
                "authority": "Dijk en Waard",
                "identifier": "gmb-2025-517610"
            },
            "owmsmantel": {
                "date": "2025-11-27",
                "subject": "Ruimte en infrastructuur | Organisatie en beleid",
                "available": "2025-11-27",
                "publisher": "Dijk en Waard",
                "hasVersion": "1"
            }
        }
    }
}